onsdag, juli 11, 2007

Lite besviken

Igår.. Jag var så glad över att jag kommit in... Pratade med en annan som oxå ska börja skolan, och hon var så taskig i sina kommentarer.. Kändes nästan som att hon tycker att det inte är någon idé att jag ska börja skolan, för jag lär ju ändå hoppa av... Det var fel att jag inte läser sommarmatten.... Nej jag läser inte den eftersom jag inte känner att jag har den tiden.. Dagarna bara springer iväg när man jobbar och jobbar jag inte så har jag fullt upp med annat + att min miniräknare är uppe hos pappa...
Jag kan inte derivata och allt vad hon nämnde... Så jag frågade henne när man lärde sig det hon nämnt för mig... "i matte d och e... HALLÅ! Jag har kommit in på en utbildning som kräver matte c, då kan hon ju inte komma och kräva att jag ska kunna precis ALLT.... Sjukt besviken på henne... Grymt besviken..

Varför inte kunna vara glad över att jag, just det JAG, kommit in på en krävande utbildning....

Sen pratade vi även om tangens och vad de andra heter... Det kan jag ju inte heller... Och det är för att min mattelärare inte tyckte att vi behövde lära oss det... Det var ju oxå fel... Det måste man ju kunna... Och det är det jag kämpar med för att lära mig... Kicki ska kanske hjälpa mig...

Visst, det kommer säkerligen bli tufft att komma igång med "mattetänket" igen, men när det väl är gjort borde det inte vara sååååå svårt... Jag var ju faktiskt ganska duktig på matte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar