måndag, augusti 01, 2016

Ut på tur!




Jag, Anna och Anna tog våra cyklar och begav oss ut på "tur". Leksandsrundans norra tur stod på agendan! Upp upp upp gick det! Men det gick ganska bra! 

Vi tog första vätskepausen på toppen, vid Norr Lindberg! Sen ner mot rv 70 men först Bergsäng! Underlaget var under all kritik. Ut på rv 70 och ner mot Rättvik! I Utby vände vi och styrde cyklarna mot Leksand igen. Uppe i Kullsbjörken tog vi en vätskepaus till! Hade tagit en liten paus innan utby med, när vi svängde av rv. Tempot ökade sedan ner mot Laknäs och sen kom mandomsprovet, backen upp förbi Åkerblads hotell och till toppen. Där tog vi en "flåsa ur" och sen tog vi sista 12 km ner mot Leksand! 

Hela tiden kändes det oförskämt bra! Jag tappar fortfarande i backarna men jag blir starkare! Två gånger fick jag kämpa med astman. Två ggr var jag nära att få panik för att det gjorde så ont i bröstet. Men jag red ut stormen och inte en gång fick jag mjölksyra i benen.. 

På lördag cyklar vi igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar