torsdag, augusti 27, 2015

Vikt- och kroppskomplex

I 20 år har jag mått dåligt över hur jag ser ut, vad vågen visar, att det korvar sig på magen, dubbelhakan... Nu efter fyra barn är det värre än värst! Men då för att allting hänger. 

Vågen får nästan frispel när jag ställer mig där och får skräckinjagande siffror.

Men! Förra året i juni och juli... Det var första gången under dessa 20 år jag mådde bra, trivdes med livet och var lycklig i mig själv! Och då hade jag en del kg kvar till mitt mål! 

Jag har ett mål... Det är -30 kg från det att vi åkte in till förlossningen i maj. Jag har 25 kvar... Men den här gången ska jag tillåta mig själv att njuta de ggr jag känner att jag mår bra! Nu orkar jag knappt kliva ur sängen... Har ont om motivation, deppig osv. 

Men snart vänder det, det måste det! 

5 kommentarer:

  1. Jag vet hur det är att ha viktångest, det har hängt med mig sedan skoltiden. And I hate it. Önskar att en kunde se på sig själv och vara snäll i tankarna, inte nedlåtande och att inte känna avsky. Vi har trots allt burit på våra skatter, hur fantastiskt är inte det!!!

    Försök med kosten och promenera, jag går omkring milen varje dag och känner mig nöjd med att börja så. Nu kör ju jag Viktväktarna men det räcker ju att tänka på vad en stoppar i sig. Jag vet att mina ord kan kännas som klyschor och tror mig jag har tyckt så också... Jag vet att du kommer att komma till den vikten/kroppen där du känner att du mår bra. Det var ju inte längesedan du födde barn kvinna!!!


    Tror på dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter enligt lchf nu men så länge jag ammar händer ingenting. Och tränade mycket fram till i måndags då mitt kort löpte ut. Nu blir det promenader och liknande tills jag vet var jag ska ta vägen träningsmässigt. Det jobbiga är att hålla uppe motivationen med strikt kost när vågen står still (pga amning)..

      Radera
    2. Har du testa Viktväktarna...de har ju ett amningsprogram, vet att det är många som följer det och är nöjda :) Kanske värt att testa!! Om inte annat så kommer det ju en tid efter amningen...då kommer det hända desto mer!

      Förresten tycker jag att du är jättefin(om det var du som var vid Cafe Alle för nån vecka sedan...jag kom när ni gått att det måste har varit du...eller jag tror att det var du i af ;) )!!

      Radera
    3. Testade det efter Wendela... Stod stilla i tre mån. Sen gav jag upp. Började med lchf och slutade amma, då kom resultaten. 😊

      Japp det var jag. 😃 och tänkte "trots din vikt (som du precis gått ut med på bloggen) så sitter de på rätt ställe". 😄 mina sitter mest under hakan och magen. 😂

      Radera
  2. Vet du, när jag ammade så gick jag inte ner något i vikt. På mig satt kilona benhårt och det var som du skriver, först när jag slutade amma som min vikt gick neråt. Tydligen är vi en del människor som ska kämpa lite mer med dessa sabla kilon. Tyvärr. Men försök att härda ut, du är vacker och du vet att en dag slutar du amma och då kan du ta tag i det ordentligt. Att komma dit du vill och där du vet att du mår bra!!

    Hade jag kopplat lite tidigare så hade jag såklart hejat, nu skäms jag faktiskt lite, men jag är så trög i bland. Vet inte om jag tycker att du har så himmelens mycket mage och under hakan men det är såklart du som känner det och då är det så...men du är vacker, jag lovar!!!!!
    Kram

    SvaraRadera