lördag, mars 09, 2013

En katt kvar!

Igår for vi till Eskilstuna. Med oss hade vi finaste Shira. Vi har gått nu från fyra till en katt.

Först flyttade Tova och Lizzie då Tova inte klarade av barnen, hon blev alltmer rädd och till slut låg hon gömd tills huset var släckt för natten. Hon mådde inte bra helt enkelt. Och vi kände att eftersom tova var så rädd så fick min ögonsten Lizzie följa med eftersom de varit "mor och dotter" sen Tova kom.

När Willemo fick sina andningsproblem IOM förra förkylningen kände jag att vill placera om de sista två katterna då jag är rädd att hon ska utveckla allergiastma.

Nu har vi bara Himler kvar och målet är att även han ska få ett nytt hem. Men mina "kandidater" börjar ta slut och eftersom det är mammas katt vill jag att han stannar inom familjen.

Vi får se, funkar kanske utmärkt med bara en katt. Det lär visa sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar