tisdag, december 18, 2012

Kaos vs lycka!

Dagen idag blev inte riktigt som jag tänkte mig. Planen var att när barnen sov skulle jag röja här hemma så vi kan få lite julkänsla!

Men barnen ville nå annat! Kl 8 började w2 gnälla för att hon var trött men fröken envis skulle inte sova! Sen har tårarna och gnället avlöst varandra! Fick henne att sova 40 min vid 10.30 men det hjälpte inte mycket! Men det var sköna 40 min, w1 låg på min arm och spelade på iPaden. Vi myste en del, bara jag och min stora tjej!

Kaoset började ta form ordentligt framåt 12. Barnen skulle inte äta, barnen skulle inte sova, barnen skulle inte vara glada. Vid 14 var båda så trötta men w2 kom inte till ro och då kom w1 ännu mindre till ro då hon ska trösta, pussa, klappa lillasyster!

Wilda har varit så duktig idag, inte gnällt mycket alls, gått på pottan och kämpat med att hålla sig sysselsatt när mamma kämpar med att lillasyster ska komma till ro.

Strax innan 16 bröt jag ihop, tårarna sprutar och hulkar som ett litet förtvivlat barn! Jag orkade inte med gnället och tårarna längre! Efter en stund torkade jag tårarna och strax efter kom min älskade man hem!

Han tog våra älskade barn och jag gick in i lekrummet och plockade... Efter barnens middag och dusch tokslocknade w2! Efter en stund vaknade hon men somnade i min famn och maken nattade w1!

De somnade före 18 båda två, slutkörda! Jag satte mig i soffan och kände en biff på insidan och lyckan återvände, känslan av all kärlek till mina barn och man och kommande barn! Kl 19 somnade jag i soffan! :)

En jobbig dag avslutas i total lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar