söndag, september 16, 2012

Så sårbart!

Träffade en mamma som jag inte pratat med sen i februari!

Och vilken resa de genomgår! Hennes yngsta dotter (född nov 2011) har leukemi, den aggressiva formen! Det bara sög till i maggropen när hon berättade! Flickan är inte ens ett år! Och de fick veta veckan efter 6 mån-vaccinet!

Som jag beundrar den här familjen! De är mina nya idoler! Att som förälder och familj bara acceptera och följa med i alla behandlingar! Och att stora flickan får babysimma vidare och få egen tid med mamma trots att lillasyster mår dåligt!

Det gläder (heter det så?) mig att flickan verkar svara bra på behandlingarna och som det ser ut nu så vinner hon kampen!


Som jag älskar mina flickor! Som idag är friska och mår bra! Livet får ett helt annat perspektiv när man får höra något sånt här!

2 kommentarer:

  1. Ja usch de får en att fundera och reflektera en hel del när man hör något sådant. Samt att inse hur lyckligt lottad man är just nu men att morgondagen kan bjuda på något annat. Bara hoppas att man slipper gå igenom en sådan resa.

    SvaraRadera
  2. Usch :O( Det gör ont i mig av att bara läsa det...

    SvaraRadera