fredag, juni 01, 2012

Ljuset i tillvaron!

Mina barn är ljuset i mörkret just nu. Många tankar florerar, oroar och vissa skrämmer.

Mycket tid har lagts på att grubbla om amningen. Är inne på min sjätte (!!!) svampinfektion på brösten just nu. Det har tagit knäcken på mig och lilla w är näst intill 100% flaskbarn. Ammar 2-3 ggr/dygn vilket inte är mycket då hon vill ha flaska 15 min efteråt. Jag känner mig misslyckad för jag vill amma, för lilla w. Hade jag bara tänkt ur egoistisk synpunkt hade jag ju aldrig börjat eftersom jag inte vill "blotta" mig (skoteroverall är mer min melodi) men jag tror på amning och vill ge den möjligheten till mitt barn.

Sen vårt badrum. Hur kommer det att bli? Vi har inte hört något ännu så väntar på att försäkringsbolaget ska höra av sig.

Sommaren. Kul med en sommar utan badrum och inga pengar för nöjen så man kan åka bort nånstans (för de går ju nu till vårt badrum)...

Amningsproblemen har verkligen byggt upp en "problemmur". Det är så mycket som blev jobbigt i min tillvaro. Eller ja det är väl känslan av misslyckande som gör att allt blir jobbigare. Kan rabbla upp mer också men då skakar nog alla på huvudet.

Men för att vara lite frispråkig då, när 17 kommer sexlusten tillbaka? Lilla W blir ju 3 mån på söndag! Borde den inte ha kommit tillbaka nu? Daniel vill ju gärna "ta igen" det han "missade" när vi väntade lilla W och jag känner bara "neeeeej inte nu igen". Hålla handen är mer min nivå just nu!

Och sen en sista, är det inte hur mysigt och underbart som helst att se sitt barn sova alldeles förträffligt bra? Nu hoppas jag på liknande. Om 6 tim är det fullt ös igen!

1 kommentar:

  1. Men jisses vännen, lägg ner amningen!! Jag vet hur det är att ta det beslutet, i och med att jag bara kunde amma Oliver i 5v innan jag blev SKITSJUK och inlagd för 2:a gången men det är lixom inte värt det! Ingen mår bra av att du inte mår bra.
    Vad har hänt med ert badrum?
    Vi kan ju ses nu i sommar, hoppas på att värmen hittar tillbaka så man kan åka och sola och bada!
    Stor kram

    SvaraRadera