måndag, juni 11, 2007

Omtumlande...

Var till Leksand i helgen.. Åkte upp i torsdags... Började med en lugn kväll hos pappa... Åkte och träffade Linda med.. Fick se hennes hus, som hon snart ska flytta ut från...
På fredagen startade vi tidigt... Kvart i sex började färden norrut... Kvart i 12 var vi framme och då hade vi stannat två gånger, så det flöt på bra! =)
Vi satt hos mormor och pratade lite först... Det var trevligt, hon var lika fräck i munnen som alltid! Därefter åkte vi till kyrkan..
Var en jättefin begravning, men ack så jobbig... Lite irriterad blev jag ändå på begravningen, de sa inte ett ord om morfar som pappa eller morfar och farfar... Bara om hur han var som föreningsmänniska och mötet med mormor...
Efteråt åkte vi via Östersund och stannade till hos morbror Janne... Det var jätteroligt, och jag tror att han tyckte att det var kul med.. Han blev jätteglad och rörd, stod och grät för att han var så glad över att vi var där... Händer ju inte så ofta... Det slog mig att tänka på hur lik han är Kent... Eller det var väl Kent som var lik Janne skulle jag tro...
Vi kom hem sent i alla fall.. och en sak är säker.. Sara får då aldrig köra min bil igen..

På lördagen åkte jag, Elin och Daniel till Västannor och badade.. Solade och badade i två timmar.. och färg fick vi allihopa! Perfekt! =)
När vi sedan kom tillbaka var det fullt i folk på gården, gänget från Sthlm hade kommit... Det var bara att skynda sig in i duschen så man kunde göra sig klar och vara lite social... Klockan 15 var vi uppe på Gyllene Hornet... 23 personer blev vi totalt.. var riktigt trevligt, och gott var det med... Speciellt champinjonerna... När maten var uppäten blev det dessert ute på gården... Och efter det åkte vi tillbaka till pappa.. 11 personer tror jag att jag räknade oss till var nere hos pappa... De krökade och snackade massa skit.. Jag drack cola och pratade en del jag med! Haha...
Vid kvart i nio beslöt jag mig för att åka hemåt..
Det var skönt att bara vara jag i bilen, reflektera vad som hade hänt under helgen, alla intryck och upplevelser.. Var även jobbigt för jag kunde inte bolla med någon om dem...

Klockan 4 kom Daniel inramlandes.. Han var i fin form... Men han hade haft roligt, och det är det viktigaste...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar